Popeyes Polska

Branża: HoReCa, QSR
Typ eventu: otwarcie sieci restauracji
Liczba uczestników: ponad 6000 (średnio 2000 osób podczas 3. wydarzeń)
Termin: lipiec – obecnie
Miejsce: Wrocław, Szczecin, Warszawa
Zakres odpowiedzialności #Compani: kompleksowa organizacja, tj. od koncepcji kreatywnej, przez produkcję, po realizację wydarzenia
Liczba zaangażowanych podmiotów: około 30

Klient

Popeyes to sieć restauracji, opartych na kuchni prosto z Louisiany. Firma wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, jednak lokale można spotkać w wielu miejscach na całym świecie. Teraz czas na wielkie otwarcie w Polsce!

Cele eventów

Rozwiązania

Zorganizowanie dwóch wydarzeń day-by-day – eventu VIP oraz oficjalnego otwarcia, pozwoliło na dywersyfikację grup docelowych. W pierwszym dniu Marka Popeyes Polska została zaprezentowana lokalnym przedstawicielom sieci gastronomicznych, partnerom biznesowym oraz mediom. Drugiego dnia odbyło się oficjalne otwarcie. Jak przebiegało?

Oficjalne otwarcie

Stoisz na przystanku i widzisz nadjeżdżający tramwaj. Na nim reklama – w mieście otwiera się kolejna restauracja. Czym różni się od innych? Nagle otwierają się drzwi tramwaju. Bum! W środku na żywo gra brass band przenosząc Cię na chwilę na ulice Nowego Orleanu. Widać uśmiechniętych ludzi w dobrych humorach. Hostessy zapraszają wszystkich na przystanku do wspólnej przejażdżki do Galerii Handlowej na wypróbowanie nowego menu. Kuchnia luizjańska – ciekawe, w końcu coś innego. Wsiadasz. 

Nie musisz szukać słuchawek, bo muzyka nadal umila jazdę. Kilka minut i jesteś na miejscu. Wysiadasz, a razem z Tobą kilkadziesiąt innych osób, których też zaciekawiła akcja. Zespół, nie przestając grać, prowadzi Was aż do samej restauracji. Jedziesz  po ruchomych schodach w akompaniamencie orkiestry. Wszyscy dookoła patrzą. Wreszcie jesteś i wkraczasz w mały kawałek Luizjany.

Trochę długa ta kolejka. Warto czekać? Nagle podchodzi ktoś miły z obsługi, wita Cię i opowiada o otwarciu. Masz chwilę, aby napisać znajomym, że fajna akcja i mogą dołączyć. Brak czasu na nudę – tu oglądasz pokaz Iluzjonisty, tam łapiesz gifty i zgarniasz pamiątkowe video z fotobudki 360.

Wielkie odliczanie. Spada kotara. Oklaski, uśmiechy i co najważniejsze – widać jedzenie. Kolejka rusza, obsługa sprawnie działa. Siadasz i zajadasz. Ej, to jest naprawdę smaczne!

Wrzucasz informacje na social media (bo 100 pierwszych osób dostało darmowe jedzenie i w sumie się załapałeś). Człowiek najedzony = szczęśliwy! Fajny ten Popeyes. Wrócisz niedługo i będziesz polecać!

Rezultaty

Event VIP, poprzedzający oficjalne otwarcie, umożliwił również przetestowanie zaplanowanych rozwiązań na mniejszej próbie uczestników. Dzięki temu następnego dnia nie pojawiły się wątpliwości, że z poszczególnymi elementami może wystąpić jakiś nieprzewidziany problem. Dodatkowo wykorzystano innowacyjny system zaproszeń, przy użyciu dedykowanej platformy i generowania kodów QR. 

Wykorzystanie transportu miejskiego pozwoliło na dotarcie z informacją do tysięcy zainteresowanych mieszkańców oraz osób, które wcześniej mogły nie słyszeć o nowo otwierającej się restauracji. Zespół muzyczny zagrał oficjalny jingiel Popeyes, który zapadł w pamięci gości. Iluzjonista zadbał o dobry nastrój osób oczekujących na złożenie pierwszego zamówienia w kilkunasto metrowych kolejkach. Rozdawanie giftów i balonów wpłynęło na widoczność marki nie tylko w galeriach handlowych, ale również na terenach obu miast. 

Informacje o otwarciu Popeyes Polska wzbudziły tak duże zainteresowanie, że ludzie czekali w kolejce już kilkanaście godzin przed otwarciem. W Szczecinie został nawet pobity światowy rekord! Fan kuchni luizjańskiej czekał ponad dobę przed otwarciem restauracji, aby otrzymać roczny voucher na kanapkę Chicken Sandwich. Potwierdzeniem sukcesu przeprowadzonych działań jest fakt, że kilkumetrowe kolejki do restauracji utrzymywały się jeszcze do tygodnia po organizacji eventów. 

Karnawał Mardi Grass

W późniejszym terminie odbył się drugi cykl eventów. Poza otwarciem lokali, hucznie celebrowaliśmy także Karnawał Mardi Grass! Święto wywodzi się z Nowego Orleanu tak, jak marka Popeyes. Wiązało się to z wprowadzeniem dedykowanego merchu oraz gadżetów tematycznych. 

W restauracjach i w galeriach handlowych panował iście karnawałowy nastrój, aby ten dzień był szczególny zarówno dla pracowników, jak i klientów. Aspekt muzyczny jest nieodłącznym elementem wszystkich otwarć Popeyes w Polsce, więc obecność brass bandu była obowiązkowa! Zaangażowani zostali również tancerze oraz wokalistka, aby stworzyć specjalny pokaz dla gości i hostessy, które informowały o przebiegu akcji i koordynowały dedykowaną grę.

Na klientów restauracji czekały pamiątkowe zdjęcia oraz seria gadżetów: koszulki, słynne korale w kolorach Mardi Gras, maski karnawałowe i kupony rabatowe. W ramach wydarzenia Klient samodzielnie zorganizował również poszukiwanie vouchera na Chicken Sandwich na rok – komunikowane za pomocą social mediów. 


Zespół po stronie klienta:
Marketing Director CEE
Marketing Manager PL

Zespół po stronie Compani:

Agnieszka Granops

  • koncepcja kreatywna
  • produkcja wydarzenia
  • realizacja wydarzenia

Mirela Radwańska

  • koncepcja kreatywna
  • produkcja wydarzenia
  • realizacja wydarzenia

Sonia Król

  • realizacja wydarzenia

Agnieszka Koksanowicz

  • realizacja wydarzenia

Krzysztof Katrycz

  • realizacja wydarzenia

Michał Korolko

  • realizacja wydarzenia

Pracujemy dla

Let’s make
events together.

porozmawiajmy

linkedin facebook youtube instagram