Compani (projekt własny)
18.09.2021 r.
Wrocław
Rodzaj wydarzenia: pierwsza na świecie rowerowa gra miejska dla firm, integracyjne wydarzenie o charakterze team building x CSR x sport dla 4-osobowych drużyn
Styczeń
Firmy po roku organizacji wewnętrznych wydarzeń i spotkań w formule online zaczęły odczuwać niedosyt i brak rozwiązań w zakresie integracji zespołów. Nie było widać przesłanek, aby sytuacja epidemiologiczna miała ulec znaczącej poprawie.
Otrzymaliśmy jasny sygnał, że należy znaleźć sposób na bezpieczne spotkanie pracowników w dobie pandemicznych ograniczeń, w ramach atrakcyjnego i niestandardowego wydarzenia stacjonarnego.
luty – marzec
Na bazie wiedzy o zainteresowaniach naszych klientów i czujnej obserwacji rynku w pierwszej fazie stworzyliśmy MVP rowerowej gry miejskiej dla 4-osobowych drużyn firmowych, obejmującej 30-kilometrową trasę z 5 stacjami fizycznymi, w ramach których gracze mieliby grupowo rozwiązywać zadania i rzucone im wyzwania. Zależało nam na tym, aby uczestnicy od momentu pojawienia się na linii startu współpracowali ze sobą.
kwiecień – maj
Przeprowadziliśmy warsztaty kreatywne, zaprezentowaliśmy MVP klientom, zrealizowaliśmy rozmowy z dostawcami rozwiązań, nanieśliśmy poprawki na wstępną propozycję i uzyskaliśmy projekt pierwszej na świecie rowerowej gry miejskiej.
Była ona wykonalna i bezpieczna, już na tym etapie cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród pracowników firm oraz potencjalnych sponsorów, wpisywała się w rowerowy boom widoczny podczas pandemii, a także odpowiadała na potrzeby i oczekiwania organizacji z różnych branż. W naszych głowach pojawiało się wiele pytań, jednak ponieważ w Compani lubimy wyzwania, zdecydowaliśmy się podjąć produkcji wydarzenia.
Bezpieczeństwo
w czasie pandemii
czerwiec – sierpień
W czerwcu zdecydowaliśmy o organizacji pierwszej edycji wydarzenia we wrześniu 2021 r. W trybie przyspieszonym zorganizowaliśmy zespół projektowy odpowiedzialny zaopracowanie: produkcji, marketingu
i komunikacji.
Rozpoczęliśmy współpracę z dostawcą aplikacji i przygotowaliśmy scenariusz gry. Równolegle tworzyliśmy (kluczowy dla uruchomienia zapisów) sklep internetowy. Uruchomiliśmy portale społecznościowe, mailing, komunikaty medialne i social selling. Odbiorcy komunikatów byli podekscytowani pomysłem, w firmach rozpoczęły się zapisy wewnętrzne na wydarzenie.
Mimo wszystko zderzyliśmy się z sezonem urlopowym, zarówno u klientów, jak idostawców rozwiązań. Mieliśmy nieco ponad 2 miesiące do realizacji imprezy. Na przełomie lipca/sierpnia marketing i produkcja były rozgrzane do czerwoności. Wystartowaliśmy z zapisami na wydarzenie, rozpoczęliśmy współpracę ze sponsorami, testowaliśmy scenariusze gry i trasy w ramach zespołowych integracji, a lista poprawek koniecznych do wdrożenia stawała się coraz krótsza. Byliśmy już gotowi, aby zaimplementować grę do aplikacji mobilnej.
Równolegle pozyskiwaliśmy nagrody dla zwycięskich drużyn, a także niezbędne elementy pakietu startowego. Na bieżąco obsługiwaliśmy klientów, zdecydowaliśmy też o miejscach startu i mety, dbając przy tym wszystkim o kwestie bezpieczeństwa uczestników gry.
Byliśmy gotowi. Event mógł odbyć się 18 września.