Klient: BD (Becton Dickinson)
Branża: technologia medyczna
Typ eventu: integracyjna impreza plenerowa
Cel: zacieśnienie więzi pracowniczych po okresie pandemii, integracja nowych członków zespołu
Liczba uczestników: 500 osób
Termin: czerwiec 2022
Miejsce: Wrocław
Zakres odpowiedzialności Compani: kompleksowa kreatywna, produkcja i realizacja
BD (Becton Dickinson) jest jednym ze światowych liderów rynku technologii medycznych. Wspomaga odkrycia medyczne, diagnostykę i opiekę zdrowotną. Pierwszy oddział BD w Polsce został otwarty w 1996 roku, a w 2013 we Wrocławiu powstało Centrum Usług Wspólnych – Shared Service Center.
Przy dynamicznie rosnącym zespole regularna integracja w firmie jest kluczowa w budowanie kultury organizacyjnej. Szczególnie, gdy zespół jest międzynarodowy i w dużej mierze pracuje zdalnie – niezobowiązujące spotkania na żywo działają cuda. Celem eventu było umocnienie więzi między pracownikami i integracja ponad setki nowych osób zatrudnionych w trakcie pandemii, kiedy to skuteczny teambuliding był niezwykle trudny.
Gwar, wyśmienite wino, muzyka — iście włosko. Stoły pokryte obrusami w czerwoną kratę, zapach pizzy, kawy i słodkości. Wrocławski Arsenał na jeden wieczór zamienił się w tętniący życiem obrazek prosto z Italii. Dolce far niente to codzienny zwrot w języku włoskim oznaczający „słodkie nieróbstwo”. Bo cóż, bardziej niż beztroski południowy klimat pozwala na regenerujące nicnierobienie. Idąc tym tropem zdecydowaliśmy się na realizację plenerowej integracji w stylu włoskim. Poza słodkim nieróbstwem okraszanym bazylią i rozmarynem na gości czekał szereg tematycznych atrakcji utrzymanych w stylistyce południowej fiesty.
Wspólne gotowanie i wspólne jedzenie — uczestnicy mogli wziąć udział w warsztatach profesjonalnego robienia pizzy, która potem lądowała wspólnym stole. Dla kawoszy odbyły się warsztaty baristyczne, a dla łaknących artystycznych uniesień — warsztaty malarskie. Wszystkie aktywności udało się utrzymać w niezobowiązującej, luźnej atmosferze, która zachęcała do uczestnictwa. Dodatkowym elementem integracyjno-rozwojowym były grupowe Pub quizy dotyczące wiedzy o historii i kulturze Półwyspu Apenińskiego. A na deser — tańce do białego rana.
Wydarzenie plenerowe na 500 osób to wyzwanie samo w sobie. Przede wszystkim każda z aktywności wymaga planu „B” na wypadek niepogody. Włoska fiesta potraktowała nas łaskawie w obszarze synoptycznym. Wyzwaniem jednak okazała się organizacja pełnej profesjonalnej obsługi imprezy oraz wszystkich warsztatów w języku angielskim.
REALIZACJA KOMPLEKSOWA
KONCEPCJA KREATYWNA I KOMUNIKACJA (włoski motyw przewodni, komunikaty do pracowników, oprawa graficzna, fotorelacja).
PLAN I REALIZACJA AKTYWNOŚCI (warsztaty kulinarne, baristyczne, artystyczne, PubQuiz).
PRODUKCJA (miejsce/venue, logistyka, nagłośnienie, oświetlenie, catering).
ZARZĄDZANIE BUDŻETEM (optymalizacja budżetu, sprawozdawczość).
DETALE ORGANIZACYJNE (harmonogram, dekoracje, oprawa muzyczna).
Zespół po stronie Compani:
Sylwia Kaczmarek
Małgorzata Mańkowska