Streszczenie

Tam, gdzie jedni widzą problem, my szukamy nowych możliwości. Jako alternatywę dla tradycyjnej zimowej celebracji naszego klienta, zaprojektowaliśmy unikatowe wydarzenie online, w którym z zadowoleniem wzięło udział 250 osób.

Dolby to globalna marka specjalizująca się w tworzeniu nowoczesnych technologii audio. Funkcjonujący od dziesięciu lat we Wrocławiu polski oddział Dolby Laboratories zatrudnia trzystu pracowników, głównie wyspecjalizowanej kadry biurowej oraz inżynieryjnej. Funkcjonując na konkurencyjnym rynku pracownika, Dolby Poland kładzie duży nacisk na docenienie pracowników, ich well-being oraz aktywne kreowanie kultury organizacyjnej. Celem jest tworzenie świetnej atmosfery pracy, a w efekcie budowanie lojalności i zaangażowania wśród zatrudnionych osób.

Eventy dla pracowników a pandemia

Jednym z dwóch najważniejszych wydarzeń dla pracowników Dolby Poland, organizowanym każdego roku, jest noworoczna celebracja w formie wieczornego bankietu. W wyniku wybuchu pandemii COVID-19, centrala Dolby podjęła decyzję o nie organizowaniu wydarzenia w standardowym zakresie. Przedstawiciele wrocławskiego oddziału Dolby zwrócili się do nas z potrzebą wykreowania alternatywnego wydarzenia, które pozwoli pracownikom poczuć się docenionymi i pozytywnie wpłynie na ich morale – jednocześnie nie gromadząc zespołu w jednym miejscu w ramach znanej z poprzednich lat imprezy.

New Year’s Online Event

Koncepcja

Zaprojektowaliśmy koncepcję noworocznego wydarzenia online, składającego się wprowadzenia w formie video oraz trzynastu warsztatów, w których mogli wziąć udział uczestnicy wydarzenia. Wśród nich znalazły się bardzo zróżnicowane propozycje, takie jak: warsztaty obróbki cyfrowej zdjęć, zajęcia baristyczne, degustacje, tworzenie makram czy zajęcia kulinarne. Wszystko spięte zostało platformą www wydarzenia oraz systemem telekonferencyjnym używanym na co dzień przez klienta.

Przygotowanie

Każdy z pracowników miał możliwość w kilku prostych krokach zarejestrować się do udziału w noworocznym evencie, a następnie wybrać interesujący go warsztat. Każda z aktywności wymagała przekazania uczestnikowi pakietu warsztatowego – ten z kolei dostarczany był, w zależności od preferencji klienta, do domu, biura lub wskazanego paczkomatu. Dodatkowo, ze względu na wielonarodowość grupy, możliwe było dołączenie do warsztatów w języku polskim lub angielskim.

Produkcja i logistyka

W fazie produkcji, duża część naszego biura zamieniła się w magazyn wysyłkowy. 250 dedykowanych zestawów było przygotowywane, pakowane, a następnie wysyłane pod wskazane adresy. Niektóre paczki mogły zostać dostarczone z wyprzedzeniem, ale część z nich, ze względu na swój krótki termin przydatności, musiało dojechać do uczestników w dniu wydarzenia (np. produkty spożywcze czy roślinne).

Dzień wydarzenia

Aby uzyskać jak największą frekwencję, wydarzenie, ze względu na swoją charakterystykę, odbywało się w godzinach pracy. Uczestnicy dołączyli do platformy o wskazanej w zaproszeniu godzinie, a po obejrzeniu video wprowadzającego, które stworzyliśmy wspólnie z kierownictwem firmy, mogli przejść do pokoi warsztatowych. Niektóre aktywności realizowane były równocześnie, inne następowały po sobie według ściśle określonego harmonogramu. Całość wydarzenia trwała około 3 godziny.

Rezultaty zrealizowania eventu online

Otwartość klienta na koncepcję wydarzenia online i powierzenie nam jego realizacji, zaprocentowała bardzo dobrym odbiorem całości przedsięwzięcia wśród uczestników. Jako kluczowe efekty wskazane przez uczestników możemy wymienić:

  • Docenienie faktu znalezienia przez pracodawcę sposobu na zachowanie ciągłości tradycji eventowych w firmie, mimo niesprzyjających okoliczności i obowiązujących restrykcji;
  • Możliwość poznania nowych osób w luźnej atmosferze wspólnego uczestnictwa w warsztatach;
  • Poczucie uznania za wykonywaną pracę i uzyskiwane rezultaty;
  • Aktywizację grup pracowników wokół wspólnych zainteresowań.

Pracujemy dla

Let’s make
events together.

porozmawiajmy

linkedin facebook youtube instagram