Na skróty

Krótka historia o tym, jak w 2020 zrealizowaliśmy 20 projektów eventowych w czasie pandemii

Hybrid & Online Events 2020

Krótka historia o tym, jak zrealizowaliśmy 20 projektów eventowych w czasie pandemii.

ROK ZMIAN

2020 był rokiem niespodziewanej rewolucji w event marketingu – tego nie trzeba wyjaśniać. Pandemia COVID-19 wymazała budowane przez wiele lat rozumienie tego, czym zajmują się firmy działające w branży spotkań. Szalejący groźny wirus, nieskoordynowane działania rządu związane z zarządzaniem kryzysowym oraz zalążki kryzysu społeczno-gospodarczego – to zdecydowanie nie są warunki sprzyjające rozwojowi firmy eventowej. 

Mimo kryzysu branży w skali makro, w Compani rok 2020 oceniamy jako pełen sukcesów – zarówno tych malutkich, jak i tych wielkich. Dzięki przebudowie strategii spółki na przełomie pierwszego i drugiego kwartału oraz przeprowadzeniu w nieznanym nam wcześniej tempie prac rozwojowych nad nową gamą produktów (Online & Hybrid Events), możliwe było wykonanie licznych zwrotów w zakresie produktu oraz marketingu. W efekcie, przy otwartości części stałych klientów na proponowane przez nas, zupełnie nowe rozwiązania, oraz pozyskując szereg nowych klientów z branży medycznej, produkcyjnej, edukacyjnej czy targowej, udało nam się zrealizować 20 projektów eventowych.

CZY WSZYSTKIE POTRZEBY EVENTOWE MAGICZNIE ZNIKNĘŁY?

Oczywiście, że nie. Dla wielu branż moment wybuchu pandemii wcale nie oznaczał zaprzestania działalności. Tym samym zawieszenie wszystkich działań eventowych i „oczekiwanie na lepsze czasy” nie wchodziły w grę. Potrzebne było jedynie trochę czasu, aby wykreować nowe formy spełniania celów z wykorzystaniem innego typu narzędzi. 

Dzięki nowej ofercie, pozyskaliśmy nowych klientów z branży medycznej. Nawiązaliśmy współprace zarówno z klientami korporacyjnymi, jak i organizatorami konferencji medycznych. Mieliśmy okazję realizować dla tej grupy klientów projekty o charakterze szkoleń i konferencji online, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii streamingowych i łączności zdalnej z prelegentami rozproszonymi. Budowaliśmy również platformy eventowe, które zastępowały eventowe venue i umożliwiły rozbudowaną promocję sponsorów. W realizowanych przez nas konferencjach medycznych uczestniczyło łącznie ponad 2000 lekarzy. 

Nie zwolniła również duża część branży produkcyjnej. Dla tej grupy naszych klientów, event jest nie tyle miłym dodatkiem do codziennej pracy, co formą komunikacji w skali mikro (np. spotkania informacyjne dla pracowników) jak i makro (np. spotkania rozproszonego kierownictwa wyższego szczebla). Nie zawiódł jeden z naszych stałych klientów z branży motoryzacyjnej, dla którego mieliśmy okazję zorganizować informacyjne wydarzenie hybrydowe, w którym udział wzięło 1000 pracowników. Na uwagę zasługuje również konferencja strategiczna online, którą wyprodukowaliśmy we wrześniu. Uczestniczyła w niej kadra zarządzająca powiązanych spółek z 10 krajów Europy oraz Afryki. 

ROZRYWKA, TEAM BUILDING I CSR W CZASIE PANDEMII

Rok 2020 to również zapaść życia społecznego i systemu opieki zdrowotnej. We współpracy z naszym stałym klientem – Fundacją Everest, podjęliśmy w kwietniu decyzję, że mimo pandemii nie poddamy się i nie odwołamy Biegu Firmowego 2020, aby nie zawieść oczekujących na pomoc podopiecznych tegorocznej edycji. Przy otwartości sponsorów i uczestników stworzyliśmy Bieg Firmowy: Remote Edition, hybrydową sztafetę firmową z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. W biegu udział wzięło 8000 pracowników z setek firm i miast, nie tylko w Polsce ale i na całym świecie. W efekcie, podopieczni Fundacji Everest otrzymali ponad 250 000 zł wsparcia na ich leczenie i rehabilitację. 

Zobacz film

Szukając możliwości zapewnienia team buildingu i rozrywki w czasie pandemii zamkniętym w domach pracownikom, zrealizowaliśmy dwie edycje E-sportowej Ligi Firmowej (ELF). Rozgrywki gamingowe dla firm cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, a cały cykl w 2020 roku zgromadził 360 uczestników z 61 firm z całego kraju. 

Dużą popularnością cieszyła się również nasza autorska koncepcja hybrydowych celebracji i integracji firmowych. W największym projekcie tego typu uczestniczyło ponad 200 pracowników korporacji o charakterze SSC. Jego uczestnicy wzięli udział w niezwykłym podsumowaniu roku, interaktywnych quizach oraz warsztatach grupowych.

CZWÓRKA Z PLUSEM

W Compani nie tylko projektujemy i realizujemy wydarzenia, ale również mierzymy ich wyniki i wpływ na spełnianie założonych dla projektów celów. W 2020 roku w naszych wydarzeniach uczestniczyło ponad 11 000 osób. Uśrednione wyniki naszych tegorocznych projektów (w opinii klientów, sponsorów oraz uczestników) w dużym uproszczeniu i przeniesieniu na szkolną skalę ocen, dają wynik mocnej czwórki z plusem. Udało się zrealizować założone cele w zakresie bardzo dobrym lub dobrym, a realizowane wydarzenia oceniane były jako skuteczne, efektywne i angażujące. 

Czego brakuje zatem do pełnej piątki? Tego, co wszyscy pamiętamy i za czym wszyscy tęsknimy – bezpośredniej interakcji w ramach tradycyjnych eventów oraz emocji płynących z doświadczania ich wszystkimi zmysłami. Czy powrót do tego typu spotkań jest realny w 2021 roku? Na pewno dowiemy się tego na przestrzeni kilku kolejnych miesięcy.

PERSPEKTYWA NA 2021 ROK

Wchodzimy w nową dekadę nie wiedząc, co nas czeka – zarówno w całym życiu społecznym i gospodarczym, jak i w branży event-marketingu. Pandemia wymusiła stworzenie nowych form przekazu i interakcji, co spowodowało powstanie innowacyjnej grupy produktów eventowych, łączących event w tradycyjnym rozumieniu, cyfrowe platformy agregacji i komunikacji, technologie telewizyjne i budowanie zaangażowania z wykorzystaniem rozwiązań hybrydowych oraz cyfrowych. Niezwykle ciekawe jest nie tylko obserwowanie, ale również uczestniczenie w procesie rozwoju tej grupy produktów kreujących w zasadzie zupełnie nowy rynek. 

Jak mocno się ten rynek rozwinie i jak długo będzie funkcjonował? Niepewność związana z dalszym przebiegiem pandemii i stanem gospodarki po jej zakończeniu skutecznie uniemożliwiają prognozowanie i budowanie długofalowych strategii. Wchodzimy jednak w nowy rok z pełną gotowością: rozbudowanym i zmotywowanym zespołem, scenariuszowym planem na najbliższe 12 miesięcy i pomysłami na rozwój biznesu w dalszej perspektywie.

Z tego miejsca serdecznie dziękujemy wszystkim klientom, sponsorom, partnerom, dostawcom i podwykonawcom za zaufanie, otwartość na zmiany i współpracę w 2020 roku.